Company & Business Unit Controller - Werken bij Omexom
Direct solliciteren
  • Standplaats Dordrecht
  • Dienstverband 40 uur
  • Werkniveau Professionals
  • Salarisindicatie €6000 tot €7000

Ben jij het financiële geweten van een organisatie en daarnaast een gedegen strategische/operationele sparringspartner? Wil je werken in een informele flexibele werkomgeving met korte lijnen waar sfeer en collegialiteit hoog in het vaandel staan?

Dan ben jij degene die wij zoeken!

 

Wat je doet?

Je richt je als company controller op de juiste uitvoering van de control cyclus van de vennootschap. Hoewel we primair intern rapporteren op business unit niveau rapporteren we elk kwartaal (extern) de vennootschappelijke cijfers zoals deze worden meegeconsolideerd met onze, beursgenoteerde, moedermaatschappij. Je bent o.a. verantwoordelijk voor de juistheid van de financiële rapportages, coördineren maandafsluitingen, juiste externe verslaggeving en correcte toepassing IFRS-richtlijnen, afstemming met de externe accountant en compliance fiscale wet- en regelgeving. In dit alles ben jij de sparringpartner van de finance director.
Op business unitniveau vul je je rol onder meer in door het opstellen van forecasts, budgetten, financiële- en managementrapportages. Binnen de business unit, waar je voor verantwoordelijk bent, is jouw rol onmisbaar. Je bent, samen met de HR Business partner, een belangrijke sparringpartner voor de business unit general manager. Onder andere je capaciteiten van financieel en strategisch risicomanagement komen hierbij naar voren. Daarnaast ondersteun je de business unit general manager bij het opstellen en uitvoeren van het strategisch plan en het deelnemen aan reviews van offertes en projecten. Tevens bewaak je de betrouwbaarheid van de projectadministratie van de business unit.
In beide rollen werk je nauw samen met collega (business unit) controllers binnen Omexom.

Een uitdagende rol binnen een toonaangevende organisatie waarin teamspirit voorop staat en jij het verschil kunt maken!
 

Wat hebben wij jou te bieden?

  • Een verantwoordelijke functie met veel ruimte voor eigen invulling binnen een toonaangevende onderneming;
  • Goede arbeidsvoorwaarden, zoals een bonus, 25 vakantiedagen en 13 ADV-dagen;
  • Pensioenregeling volgens de CAO Technisch Installatiebedrijf
  • Laptop en een telefoon
  • Leaseauto;
  • Flexibele werktijden;
  • Mogelijkheden voor het volgen van interne en externe opleidingen, cursussen en workshops;
  • Aantrekkelijke aandelenregeling.

Wat vragen wij van jou?

Om aan de verwachtingen binnen de functie te kunnen voldoen beschik je over:

  • HBO/WO werk- en denkniveau bij voorkeur richting accountancy;
  • Ruime ervaring in dit vakgebied met minimaal 5 tot 10 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Interesse in zowel financial- als business control;
  • Kennis en ervaring met externe verslaggeving en IFRS;
  • Je vindt het leuk om in een project georiënteerde technische omgeving te werken;
  • Je wilt je voor langere tijd verbinden aan onze organisatie om je kennis en competenties verder te ontwikkelen;
  • Je bent een sparringpartner voor de business unit general manager en finance director;
  • Je bent communicatief vaardig en weet op de juiste manier mensen te overtuigen;
  • Je bent analytisch sterk en hebt een kritische en positieve houding;
  • Kennis van ERP systemen (SAP is een pré).

Wie zijn wij?

Omexom biedt vanuit zeven business units in Almelo, Assen, Dordrecht, Den Bosch, Goes, Nieuwegein en Zwolle alle diensten en expertise voor de opwekking, transmissie, transformatie én distributie van elektriciteit. Door advies, ontwerp, installatie, integratie en onderhoud realiseren we oplossingen voor onze klanten. Vooral voor producenten, eigenaren en beheerders van netwerken in de sectoren energie, mobiliteit en industrie op alle spanningsniveaus.

Omexom is onderdeel van VINCI Energies in Nederland en op dit moment de snelst autonoom groeiende activiteit waarbij de omzet de afgelopen vijf jaar met 300-400 procent is toegenomen. Dit alles vanuit de groeiende vraag binnen de energietransitie. De komende jaren zullen in het teken staan om het elektriciteitsnetwerk voor de huidige- en toekomstige generaties bestendig te maken en te houden.

Binnen de Business Unit waarin je komt te werken zijn ongeveer 40 mensen werkzaam en wordt er een omzet gerealiseerd van ongeveer € 30 miljoen.

Erwin Meijer

Business Unit General Manager

“Bij Omexom ligt onze expertise bij geïntegreerde contracten en realiseren wij complexe opgaven door geheel Nederland. Vrijheid, plezier en ontwikkeling staan voorop. Groei jij met ons mee?”
Bastiaan Leeuw

Business Unit General Manager

“Het geeft geweldig veel energie om samen met onze klanten een substantiële bijdrage aan de energietransitie te leveren en trots op hoe onze mensen dit met veel passie bewerkstelligen.”

Neem contact met ons op

Ben je geïnteresseerd in deze functie of wil je graag meer informatie? Neem dan contact op met Patrick Muurling, HR Business Partner. Tel: 06 – 15 32 31 81 of patrick.muurling@omexom.com.
 

De sollicitatieprocedure

Weten waar je aan toe bent is wel zo fijn. Daarom leggen we graag uit hoe onze sollicitatieprocedure eruit ziet.

  • 1
    Solliciteer, dat kan al door alleen jouw gegevens achter te laten

    Heb je een leuke vacature gezien? Leuk! Dan leren we jou graag kennen. Stuur ons je CV op, of laat in ieder geval je persoonlijke gegevens achter. Onze HR Business Partner neemt contact met je op en bespreekt jouw profiel binnen een week met de Business Unit Manager.

  • 2
    We zijn onder de indruk en nodigen je uit voor een gesprek

    Op papier zijn we al een match! Door een eerste gesprek gaan we kijken of de klik er ook is. Dat gesprek voeren we altijd live, op één van onze locaties.

  • 3
    De klik is er, dus we nodigen je uit voor een tweede gesprek

    We zien een samenwerking met elkaar zitten, maar willen ook zeker weten dat we jou de juiste uitdaging kunnen bieden en of jouw kennis binnen de functie past. Daarom spreek je altijd met meerdere collega's van Omexom.

  • 4
    We gaan het hebben over je salaris, arbeidsvoorwaarden en toekomst

    Dit doe je samen met de HR Business Partner en jouw aankomende leidinggevende of de Business Unit Manager.

  • 5
    Welkom bij Omexom!

    Wat leuk, we zijn een match. Voordat je bij ons start krijg je een app waarin alles staat voor jouw onboarding. Zo heb je alle informatie voor een vliegende start!